De Ananas Energie

Welkom op de pagina van De Ananas Energie. Op deze pagina vindt u informatie over de duurzame energievoorziening die voor De Ananas is gerealiseerd en waarop uw woning is aangesloten. Om het overzichtelijk te maken, hebben wij de informatie verdeeld over de volgende onderwerpen:

  • De duurzame energievoorziening omvat een warmte- en koude opslagsysteem in de bodem, warmtepompen opgesteld in de WKO ruimte en zonnepanelen op het dak. Deze duurzame energievoorziening levert warmte, verkoeling en warm water aan uw woning. Elektriciteit, water, televisie en internetvoorziening worden niet via De Ananas Energie geleverd, maar regelt u zelf bij de desbetreffende aanbieders.
  • De duurzame energievoorziening wordt gehuurd door de VvE voor een periode van 30 jaar. Om de energievoorziening te exploiteren is er een exploitant aangesteld, die uit naam van de VvE alles voor u verzorgt. Dit betekent dat de VvE uw warmteleverancier is.
  • 
Bij het aanvaarden van de woning sluit u een leveringsovereenkomst af met de VvE (uw warmteleverancier). De betalingen van de door u afgenomen warmte vindt op dezelfde wijze plaats als de verrekening van elektriciteit. Zo wordt maandelijks een voorschot bij u in rekening gebracht en eenmaal per jaar een afrekening gedaan op basis van het gemeten werkelijke verbruik.
  • 
Om uw betalingen en verbruik in te zien en te volgen, heeft u een eigen pagina op onze website gekregen. Via deze pagina kunt u uw gegevens inzien en wijzigen. Verder kunt u op deze pagina ook de gebruiksaanwijzing van de afleverset met de daarin opgenomen warmtemeter raadplegen.
  • Op deze pagina is een prikbord opgenomen. Op dit prikbord worden mededelingen geplaatst zoals gepland onderhoud, leveringsonderbrekingen en meer. Raadpleeg altijd het prikbord of de FAQ als u een vraag heeft; wellicht staat het antwoord hier tussen.
  • Indien u vragen of klachten heeft over leveringen kunt u tijdens kantooruren telefonisch contact opnemen via: 085 – 070 0600 of een e-mail sturen naar: energie@wonenindeananas.nl.

Video presentatie

Video afspelen

Energie Portal Bewoners

Veelgestelde vragen

  • Indien u geen warmte heeft in uw woning, dan is het mogelijk dat de afsluiters in uw woning gesloten zijn. U kunt in de gebruiksaanwijzing zien waar u deze kunt vinden.
  • Indien dit niet het geval is, dan kan het zijn dat er een onderbreking is. Controleer het prikbord elders op deze pagina.
  • Wordt een enkele kamer niet warm? Dan kan het zijn dat de naregelthermostaat in die kamer niet goed ingesteld is. Indien u de gewenste temperatuur heeft ingesteld en als dit na ca 45 minuten nog geen resultaat heeft gehad, neem dan contact op met uw verhuurder of eigen onderhoudsinstallateur.
  • Er wordt uitsluitend verkoeling geleverd als de buitentemperatuur ongeveer vier aaneengesloten uren boven de 16°C is. Als deze lager is, kunt u geen verkoeling geleverd krijgen.
  • Er wordt alleen opwarming van het water geleverd, geen ‘warm water’ als eindproduct. Dit betekent dat u zelf het water inkoopt dat vervolgens in de warmteset wordt opgewarmd. Controleer daarom of u koud water heeft en of u warmte geleverd krijgt. U kunt uw gebruikershandleiding vinden hoe u dit kan doen.
  • Het opwarmen van uw woning neemt iets meer tijd in beslag dan u mogelijk gewend bent. Dit komt omdat uw woning is uitgerust met laagtemperatuur vloerverwarming, dit in tegenstelling tot woningen die uitgerust zijn met radiatoren. Om te controleren of uw vloerverwarming functioneert, kunt u op de temperatuurmeters op de vloerverwarmingsverdeler kijken. Deze metertjes moeten minimaal een temperatuur van 25°C aangeven. Kijkt u ook even of de hoofdafsluiters van uw warmteset wel geopend zijn.
  • Nachtverlaging wordt toegepast bij slecht geïsoleerde woningen om warmteverlies tijdens de nacht te beperken. Dit is niet van toepassing voor uw woning. Deze is hoog geïsoleerd en uitgerust met vloerverwarming. Omdat nachtverlaging niet noodzakelijk is en de vloerverwarming een relatief trage aanwarmtijd heeft, adviseren wij om nachtverlaging niet toe te passen.
  • Deze thermostaat behoort tot de installatie in uw appartement en maakt dus geen deel uit van de duurzame energievoorziening. U kunt zelf voor een vervangend exemplaar zorgen van hetzelfde merk en type en deze voor de defecte verwisselen.

085 – 070 0600 | energie@wonenindeananas.nl

Scroll naar top